Produkcja zaprezentowanej dziś części kadłuba myśliwca F16 trwała około rok. Pracowało przy niej prawie 200 osób, w tym 74 mechaników.
Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu PZL Mielec - Prace wdrożeniowe przy tego typu inwestycji zawsze trwają długo, bo to jest przygotowanie powierzchni produkcyjnej, ustawienie przyrządów, kalibracja, skompletowanie niezbędnych części i ostateczny montaż - jego efekt mogli dziś Państwo zobaczyć - tej największej części struktury kadłuba, która jest produkowana tutaj w PZL Mielec.
To największy ale nie jedyny element produkowany w tej hali.
- Cel jest taki, żeby do końca 2024 roku osiągnąć maksymalną wydajność, czyli 70, prawie 80 proce. struktury F16 produkowanych byłoby tutaj w PZL Mielec.
Te mają być produkowane w krótkim czasie - 4 elementy kadłuba w miesiącu. PZL Mielec już otrzymał zamówienia na produkcję struktur do 50 samolotów. Wszystko wskazuje na to, że pracy będzie jeszcze więcej. Ze względu na zainteresowanie myśliwcami F16.
Orlando Sanchez, wiceprezes Integrated Fighter Group - Aeronautics, Lockheed Martin - F16 przeżywa teraz można tak powiedzieć drugą młodość, jeśli chodzi o zainteresowanie przez klientów. Mamy 126 potwierdzonych zamówień, do których PZL Mielec będzie produkował struktury a przygotowujemy kontrakt na 20 kolejnych - PZL Mielec będzie tego częścią.
A prace nad elementami kadłuba do F16 odbywają się w historycznej hali zakładu, w której przed laty trwały prace nad samolotem odrzutowym Iryda. Hala przez ostatnie 20 lat służyła jako magazyn. Została zmodernizowana na potrzeby nowej produkcji.