W styczniu ubiegłego roku rozpoczęły się prace przy budowie nowego pasa startowego. Teraz droga startu i lądowania ma długość 1100 metrów i szerokość 30. Kolejnym etapem inwestycji była budowa płyt postojowych i dróg kołowania. Ostatnim szlifem były testy urządzeń nawigacyjnych: radiolatarni i świetlnego systemu podejścia do lądowania. Dzięki takiej modernizacji wzrósł standard krośnieńskiego lotniska. Po zatwierdzeniu zmian związanych z modernizacją przez Urząd Lotnictwa Cywilnego zarządzanie lotniskiem przejmie spółka powołana przez samorząd Krosna.
Południowa część lotniska przylega do strefy inwestycyjnej. Z myślą o działających tu firmach wybudowano dodatkową płytę postojową i drogę kołowania na pas startowy. Z takiego udogodnienia chce korzystać spółka Aero-Kros. Poza produkcją samolotów ultralekkich, zamierza powołać Aeroklub Historii Lotnictwa ze Szkołą Lotniczą. Elementem projektu ma być muzeum, w którym znajdą się zabytkowe samoloty. Odwiedzający będą mogli zobaczyć też, jak się je restauruje.
Z lotniska korzysta już 7 spółek branży lotniczej. Według wstępnych ustaleń, w Krośnie szlify pilotów będą zdobywali też studenci Politechniki Rzeszowskiej. Modernizacja lotniska została zaprojektowana tak, by w przyszłości można było wydłużyć pas startowy do 1800 metrów. Inwestycję sfinansował samorząd miasta.