Ze względu na zły stan techniczny mostów oraz ich niewystarczające parametry użytkowe, podjęto decyzję o rozbiórkach istniejących przepraw oraz budowie nowych obiektów w tych samych lokalizacjach.
Przeglądy techniczne obiektów inżynierskich są jednym z obowiązków ustawowych PZDW. Jeżeli przeprawy nie spełniają już wymaganych parametrów technicznych, a generalny remont mostu jest środkiem niewystarczającym, podejmuje się decyzję o budowie nowej przeprawy. Po opracowaniu dokumentacji projektowej, uzyskaniu decyzji ZRID oraz wyłonieniu wykonawcy, przystępujemy do właściwej realizacji zadań w terenie – tłumaczy Piotr Miąso - dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Nowy most w Domaradzu na rzece Stobnica będzie miał długość 73,26 m i szerokość 15,7 m. Oprócz 7 metrowej jezdni dla dwóch pasów ruchu, zaprojektowano drogę dla pieszych i rowerów o szerokości 3,5 m po jednej stronie mostu.
Most w Jurowcach na potoku Rusawa będzie miał długość 22,4 m i szerokość 21,2 m. Oprócz 7 metrowej jezdni dla dwóch pasów ruchu, zaprojektowano drogę dla pieszych i rowerów o szerokości 3,5 m po jeden stronie mostu oraz 2 m chodnik po drugiej.
Droga wojewódzka nr 886 jest ważną trasą, ponieważ łączy drogę krajową nr 19 w Domaradzu z drogą krajową nr 28 przy granicy Sanoka. Skraca przejazd z centralnej części podkarpacia w kierunku Bieszczadów. Nowe mosty poprawią warunki komunikacyjne i transportowe również dla lokalnych gmin Domaradz i Sanok – mówi marszałek województwa, Władysław Ortyl.
W maju rozpoczną się roboty budowalne w Domaradzu, a niedługo później w Jurowcach. Zakończenie zadań zaplanowane jest do końca 2025 roku.