Do matury coraz bliżej. W IV liceum w Rzeszowie uczniowie najstarszych klas dziś mieli wielką próbę poloneza przed studniówką. Wcześniej próbowali swoich sił na próbnej maturze z języka angielskiego. Przystąpiło do niej blisko 300 uczniów.
Marcin Mazur, uczeń IV LO w Rzeszowie:
-Było to adekwatne do naszej wiedzy, myślę że nie było jakichś podchwytliwych pytań, których się spodziewałem mimo wszystko i myślę, że jeśli się podejdzie do tego spokojnie i rozważnie, to wszystko się napisze bez problemu
Aleksandra Kulikowska, uczennica IV LO w Rzeszowie:
-Jeśli chodzi o temat wypowiedzi pisemnej, była to wypowiedź, która miała odnosić się do audiobooków i myślę, że była to dobra opcja dla nas, żeby gdzieś tam rozwinąć tę swoją wyobraźnię i pokazać coś innego, niż schematyczne wypowiedzi.
Egzamin składa się z kilku części, formuła jest znana, czasem zaskakuje temat. Po egzaminie nauczyciele omawiali z uczniami tegoroczne zadania. Spodziewają się dobrych wyników.
Agnieszka Kwiecień, nauczycielka j. angielskiego w IV LO w Rzeszowie:
-Jestem spokojna o swoich uczniów, bo zawsze mamy 100-procentową zdawalność, nasi uczniowie są bardzo ambitni, dobrze przygotowani, sumiennie pracują na lekcjach języka angielskiego i w domach, nie martwimy się o wynik tej matury, aczkolwiek dobrze, że ona jest, bo jest to taki rachunek sumienia tuż przed główną maturą, uczniowie mogą się odnaleźć w tej sytuacji, nie ukrywajmy, stresującej.
Uczniowie mogą zapoznać się z typami zadań, sprawdzić, ile czasu zajmuje im rozwiązanie poszczególnych części arkusza, i ocenić, które obszary wymagają większej uwagi. Wyniki zawsze dostarczają cennych wskazówek także nauczycielom. A ci oceniają, że w przypadku egzaminu z języka jedną z najtrudniejszych kompetencji jest umiejętność wyćwiczenia słuchania.
Agnieszka Piwińska-Malec, nauczycielka j. angielskiego w IV LO w Rzeszowie:
-Wymaga skupienia, precyzji i bycia w danym momencie w danym zadaniu, ponieważ słuchania na maturze nie można powtarzać wielokrotnie, uczeń ma możliwość tylko przesłuchania tekstu dwukrotnie, a czytanie może zrobić wielokrotnie, na gramatyce też, natomiast słuchanie jest tym pierwszym zadaniem.
Jutro rano egzamin próbny z matematyki na poziomie podstawowym. Przyszłoroczna matura będzie nieco inna od tegorocznej ze względu na zmiany w podstawie programowej. Niektóre lektury z języka polskiego zostały np. przesunięte na poziom rozszerzony, w części rozszerzonej nie będzie też testu z języka polskiego.