W ramach kontraktu zostanie wybudowana droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, dodatkowo z pasem awaryjnym. Powstanie również zostanie węzeł komunikacyjny zlokalizowany w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec, na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Pojawi się także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa). Projekt zakłada też budowę obiektów inżynierskich.
Będzie to osiem estakad na bardzo wysokich podporach, w tym największa o długości ok. 1,15 km i filarach o wysokości ok. 100 m, sześć wiaduktów oraz trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych).
Ten odcinek drogi ekspresowej S19 ma dość skomplikowane podłoże geologiczne. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym. Ukształtowanie terenu skutkuje również występowaniem 13 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.