Korekta rozkładu jazdy obowiązuje od 1 września do 9 listopada. PKP Polskie Linie Kolejowe SA wraz z przewoźnikami opracowały połączenia w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać możliwości linii kolejowych, a wykonawcom zapewnić warunki do kontynuacji prac. Zmiana rozkładu pozwala jednocześnie na uruchamianie połączeń pasażerskich, transport towarów oraz prowadzenie największych od lat inwestycji na kolei, które poprawiają komfort, dostępność i bezpieczeństwo podróży koleją.
Krótsze czasy przejazdu
Od września z Poznania do Warszawy pojedziemy w czasie 2 godz. 18 min, a ze stolicy do Szczecina w czasie 4 godz. 32 min (pociąg EIC Sedina). Podobny czas przejazdu na trasie Warszawa – Poznań – Szczecin będzie miał także pociąg EIC Chrobry.
W rekordowym czasie 1 godz. 38 min pojedziemy również z Warszawy do Białegostoku. Bezpośrednie szybkie połączenie z Warszawy do Białegostoku (bez zatrzymań na stacjach pośrednich) ma charakter pilotażowy.
Krótszy o kilka minut będzie także przejazd na trasie Kraków – Bochnia. Większość pociągów będzie pokonywać tę trasę w ok. 22 min. Krótsze czasy przejazdu to efekt prowadzonych prac na sieci kolejowej, reorganizacji siatki połączeń kolejowych oraz mniejszej liczby miejsc zatrzymań po drodze.
Podróże z nowych przystanków
Od 1 września lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki Koszalin Politechnika oraz Koszalin Wschodni. Do pociągów wsiądziemy także z nowego przystanku Grudziądz Rządz, Łódź Zarzew oraz Głowno Północne.
Na Podkarpaciu oddany zostanie do użytku nowy przystanek w Lutoryżu, wybudowany na linii nr 106 Rzeszów – Jasło.
Z kolei na Dolnym Śląsku pociągi zatrzymają się na przystanku Strzelce Świdnickie (linia kolejowa Wrocław – Świdnica). Będzie on obsługiwany na żądanie.
Informacja dla podróżnych
W okresie wprowadzania jesiennej korekty rozkładu jazdy, na 15 największych dworcach w Polsce do dyspozycji pasażerów będą mobilni informatorzy. Przed podróżą warto także sprawdzić rozkłady jazdy. Szczegółowe informacje na temat kursowania pociągów są dostępne na stacjach i przystankach, w Internecie. Również przewoźnicy informują o zmianach na stronach internetowych.
Dla pasażerów funkcjonuje ogólnodostępny numer infolinii PKP Intercity +48 22 322 22 22 (całodobowo przez 7 dni w tygodniu).