Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie od 3 lipca rozpoczął zapisywanie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla uczniów na kolejny rok szkolny.
Podobnie jak w ubiegłym roku, uczniowie, którzy nie ukończyli 18. roku życia, nie muszą posiadać legitymacji szkolnej podbitej na rok szkolny 2024/2025. Uczniowie starsi, będą musieli okazać aktualną legitymację.
DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAPISANIA UPRAWNIENIA NA OKRES OD 1.10.2024 DO 30.09.2025 r.
DZIECI I MŁODZIEŻ URODZONE W ROKU 2007 I W LATACH PÓŹNIEJSZYCH
(objęte obowiązkiem szkolnym/obowiązkiem nauki):
1. Rzeszowska Karta Miejska
2. Dokument potwierdzający wiek dziecka (nie jest wymagane podbicie legitymacji szkolnej na r. szk. 2024/2025)
3. Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
• kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
• wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru, potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
• zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
• zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH DLA MŁODZIEŻY, Z WYŁĄCZENIEM SZKÓŁ POLICEALNYCH ORAZ UCZNIOWIE SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH URODZENI W LATACH 2006, 2005 i 2004
1. Rzeszowska Karta Miejska
2. Legitymacja szkolna podbita na r. szk. 2024/2025
3. Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
• kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
• wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru, potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
• zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
• zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
Przedłużenia uprawnień nie można załatwić przez internet. Z kompletem dokumentów należy się zgłosić do jednego z POP-ów na terenie miasta.