Regio Resovia - pod taką nazwą starostwo i gminy powiatu rzeszowskiego będą promować markę regionu wokół Rzeszowa. Współpraca ma obejmować gospodarkę, przedsiębiorczość, turystykę i kulturę. Z taką inicjatywą wyszło działające od 2008 roku Stowarzyszenie Samorządów "Aglomeracja Rzeszowska". Szczegóły przedstawiono na dzisiejszej konferencji w Boguchwale.

Liczne atrakcje turystyczne, smaczne i zdrowe jedzenie, innowacyjne mosty i rosnące strefy ekonomiczne - powiat rzeszowski ma się czym chwalić. Od dzisiaj to co najlepsze, będzie promował pod nową marką Regio Resovia. To pierwszy w skali Polski projekt stworzenia marki w skali powiatu. Będą realizować go starostwo i gminy powiatu rzeszowskiego.

Promocja marki Regio Resovia ma na celu stworzenie wspólnej oferty turystycznej, kulturalnej i gospodarczej. Każda gmina ma coś do zaoferowania, dlatego razem można osiągnąć więcej niż w pojedynkę, podkreślali dziś włodarze 14 gmin. Piotr Lutak ekspert ds. budowania marki miejsc podkreślał, że w podobny sposób od dawna z sukcesami współpracują np. samorządy we Włoszech. Mówił też o wstępnych badaniach, z których wynika, że region rzeszowski dobrze kojarzy się mieszkańcom Polski.

Działania na rzecz promocji wspólnej marki będą finansowane w ramach większej składki do działającego od 2008 roku Stowarzyszenia Samorządów Terytorialnych "Aglomeracja Rzeszowska". Kilka lat temu wystąpiło z niego miasto Rzeszów, ale starosta Józef Jodłowski podkreślił dziś, że jest otwarty na dołączenie miasta do inicjatywy Regio Resovia.