"Podkarpackie. Wyższy poziom innowacji" - to hasło, które ma wzmocnić wizerunek Podkarpacia w świecie i przyciągnąć do nas zarówno inwestorów, jak i turystów. Reklamujemy się jednak nie tylko innowacjami, ale także pięknymi krajobrazami, tradycyjnymi produktami, a nawet wysokim poziomem bezpieczeństwa i długością życia. Urząd marszałkowski chce, aby kampania, którą rozpoczęła dziś w G2A Arena w Jasionce konferencja, przyniosła konkretne miejsca pracy oraz dochody dla mieszkańców regionu.

Pierwsza kampania promocji gospodarczej województwa podkarpackiego ma kosztować półtora miliona złotych. Jej cel to wzmocnienie wizerunku Podkarpacia poprzez pokazanie światu inteligentnych specjalizacji południowo-wschodniej Polski: lotnictwa i kosmonautyki, motoryzacji, technologi informacyjnej oraz jakości życia.

Marszałek województwa podkreślał, że pod względem innowacji Podkarpacie jest liderem na wschodniej ścianie Polski, a utworzony w Jasionce Park Naukowo - Technologiczny daje grunt do startu w innowacyjnym biznesie. Właśnie na Podkarpaciu ulokowanych jest 160 tys. firm, z czego 1300 z kapitałem zagranicznym. Pozycję lidera w kraju regionowi daje produkcja lotnicza. Natomiast branża IT plasuje Rzeszów na drugim miejscu w Europie pod względem zapotrzebowania na pracowników w tym sektorze.

Kampania ma promować również piękno krajobrazu, tradycyjne produkty, ale też bezpieczeństwo i długość życia na Podkarpaciu, najwyższe w kraju. Promocja w języku polskim, angielskim i niemieckim, filmy reklamowe i billborady, do tego zwiastuny w radiu i internecie. Na takie sposoby konsorcjum realizujące projekt chce dotrzeć do przyszłych inwestorów, przedsiębiorców i turystów, którzy powiedzą: wybieram Podkarpacie.