Ponad dwieście milionów złotych będzie kosztować przebudowa dworca kolejowego w Rzeszowie. Umowę w tej sprawie podpisali: spółka PKP PLK i konsorcjum firm, które wykonają prace projektowe i budowlane. Ich zakres obejmuje oprócz dworca, peronów i tunelu pod torami - zamiast dotychczasowej kładki, także przebudowę 4 wiaduktów i budowę nowego przystanku kolejowego Rzeszów Zachód.

Budynek rzeszowskiego dworca powstał pod koniec XIX wieku na trasie z Krakowa do Lwowa. Dwukrotnie niemal doszczętnie zniszczony w czasie działań wojennych, został odbudowany w 1945 roku. Jego ostatni remont przeprowadzono w latach 2008- 2009. Choć nabrał wtedy nowego blasku, zdaniem mieszkańców miasta przebudowa i unowocześnienie nie tylko głównego budynku, ale też peronów, schodów i podziemnych przejść, to coś bardzo oczekiwanego. Podpisano umowę w tej sprawie z konsorcjum firm, które przygotują projekt, opracują harmonogram prac, a potem etapami zajmą się wymianą torów, przebudową peronów, instalacją wind i schodów ruchomych, budową specjalnego tunelu, który zastąpi kładkę nad torami. Szczegóły związane z inwestycją dofinansowaną przez Unię Europejską zaprezentowała w Rzeszowie spółka PKP PLK, główny inwestor. Wszystko w ramach Krajowego Programu Kolejowego. W ramach inwestycji przebudowane też zostaną cztery rzeszowskie wiadukty kolejowe przy Alei Wyzwolenia i ulicy Batorego. Ma też powstać nowy przystanek kolejowy Rzeszów - Zachód, na wysokości ronda przy ulicy Wyzwolenia. Prace mają zostać tak rozłożone w czasie, żeby pasażerowie jak najmniej odczuli związane z nimi utrudnienia. Potrwają do roku 2021.