Początki lotnictwa w Mielcu, z którego miasto słynie do dziś. Do tego inwestycje związane z Centralnym Okręgiem Przemysłowym - największym przedsięwzięciem gospodarczym II Rzeczypospolitej, które zmieniło także oblicze Mielca. To wszystko można zobaczyć na dwóch wystawach przygotowanych przez mieleckie Muzeum Regionalne. Część unikatowych zdjęć pokazywana jest publicznie po raz pierwszy.

Początkiem lotniczej ery Mielca było otwarcie w lipcu 1931 roku Lotniska Turystycznego. Już w tym samym roku lądowały na nim samoloty biorące udział w czterech ogólnopolskich zawodach. Do lotniczej promocji Mielca przyczynili się także pochodzący z tego miasta bracia - Stanisław i Mieczysław Działowscy - piloci i konstruktorzy. To oni przed wojną produkowali słynne sportowe samoloty - DKD. Na jednej z maszyn umieścili nawet herb Mielca. Wielokrotnie przylatywali też w rodzinne strony.

Nowa epoka w Mielcu zaczęła się w 1938 roku. W ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego rozpoczęła się wtedy budowa fabryki samolotów wojskowych. Ale też nowej części miasta, czyli nowoczesnego osiedla dla pracowników. Pierwszy budynek oddano już w grudniu 1938 roku. Do wybuchu wojny powstało blisko 500 nowych mieszkań.

W ekspresowym tempie powstawała też nowa droga z Mielca do Kolbuszowej. Przy jej budowie pracę znalazło wielu mieszkańców. Jednym z celów Centralnego Okręgu Przemysłowego - największego gospodarczego przedsięwzięcia II Rzeczypospolitej było bowiem nie tylko powstanie fabryk zwiększających obronność Polski. Ale także walka z bezrobociem szczególnie wysokim w tej części Polski.