To jedyne w takim wymiarze wydarzenie tej branży w całej Polsce, organizowane raz w roku właśnie w stolicy Podkarpacia. Tym razem poświęcone sytuacjom kryzysowym, które zawsze wzbudzają zainteresowanie mediów. Chodzi na przykład o kataklizmy, ale też np. nieudane akcje stróżów prawa, czy ujawnianie nagannych praktyk w firmach. Uczestnicy kongresu uczą się - jak stawić czoła kryzysowi, ale też jak złagodzić jego negatywne skutki.

Jakie działania podejmować, by firma uniknęła kryzysu w mediach? Co robić, by instytucja, samorząd, czy środowiska polityczne umiały radzić sobie z ogromnym zainteresowaniem ze strony dziennikarzy? W czasie Kongresu Profesjonalistów Public Relations słowo „kryzys” przewijało się na sto sposobów. Bo goście z całej Polski właśnie ten temat uznali za najważniejszy w tegorocznej dyskusji.

Podczas kongresu w Rzeszowie pracownicy branży PR, rzecznicy prasowi, przedstawiciele firm i samorządów z całej Polski poznają tajniki kryzysu wizerunkowego. Niemal każdy miał już z nim do czynienia. O jednym z nich mówiła rzecznik Lasów Państwowych Anna Malinowska.

- Kryzys, który wybuchł w związku z prawem wycinania drzew na ter prywatnych mimo, że ta ustawa w ogóle nie dotyczyła lasów państwowych, ale rykoszetem oberwały za tę ustawę.

W czasie wykładów, prelekcji debat i warsztatów - praktycy dzielą się wiedzą, spostrzeżeniami, ale też przykładami gotowych rozwiązań, z których korzystali w trakcie kryzysowych sytuacji.

Co roku na tym kongresie również dziennikarze dzielą się swoimi doświadczeniami. Ich rola nieraz jest niezwykle trudna, zwłaszcza w sytuacjach - gdy firmy lub instytucje - próbują za wszelką cenę zatuszować sytuacje kryzysowe, albo zbyć je milczeniem.

Kongres PR co roku ściąga do Rzeszowa wybitnych wykładowców, ale też menedżerów znanych firm medialnych. W czasie dwóch dni zaplanowano aż kilkadziesiąt prelekcji. Goście spotkania chwalili Podkarpacie i Rzeszów, uznając je za miejsce dynamicznych zmian na lepsze. Jutro kilkuset gości z całej Polski czeka debata oksfordzka i warsztaty praktyczne.